Bardzo cieszymy się, że trafiłeś na stronę RPM Wychowania Ekonomicznego!

To znaczy, że świadomość ekonomiczna jest dla Ciebie ważna oraz chcesz brać udział w jej rozbudzaniu.

Jesteśmy grupą instruktorów, których połączyły wspólne wartości związane z ekonomią w życiu codziennym. Chcemy zbudować program
i prowadzić działania, które odczarują trudny obszar finansów i ekonomii i sprawią, że nasze zuchy i harcerze swoje decyzje w tych obszarach nauczą się podejmować świadomie.
Program wychowania ekonomicznego
Zespół RPM

Nasze cele

  • Przygotowanie założeń Programu Wychowania Ekonomicznego ZHP, obejmującego kluczowe obszary dla budowania świadomego ekonomicznie, przedsiębiorczego i odpowiedzialnego finansowo obywatela.
  • Opracowanie i wdrożenie propozycji programowych, pozwalających drużynowym na wzmocnienie wychowania ekonomicznego w drużynach i gromadach.
  • Nawiązanie współpracy z podmiotami aktywnymi w obszarze działalności społecznej, naukowej oraz biznesowej, pozwalających na podnoszenie efektywności realizowanych przez ZHP działań w zakresie wychowania ekonomicznego.
  • Popularyzacja wiedzy i podnoszenie świadomości dotyczącej wychowania ekonomicznego wśród członków ZHP, w tym kadry instruktorskiej wszystkich szczebli oraz na zewnątrz organizacji.
OBSZAR
Świadoma Konsumpcja
Konsument świadomy społecznie oraz ekonomicznie, potrafiący identyfikować swoje realne potrzeby, dbający o środowisko oraz umiejący dokonać wyboru na podstawie jakości i ceny towaru/usługi.
OBSZAR
Podstawy ekonomii
Konsument świadomy społecznie oraz ekonomicznie, potrafiący identyfikować swoje realne potrzeby, dbający o środowisko oraz umiejący dokonać wyboru na podstawie jakości i ceny towaru/usługi.
OBSZAR
Świadomy pracownik
Konsument świadomy społecznie oraz ekonomicznie, potrafiący identyfikować swoje realne potrzeby, dbający o środowisko oraz umiejący dokonać wyboru na podstawie jakości i ceny towaru/usługi.
OBSZAR
Etyka i społeczna odpowiedzialność
Konsument świadomy społecznie oraz ekonomicznie, potrafiący identyfikować swoje realne potrzeby, dbający o środowisko oraz umiejący dokonać wyboru na podstawie jakości i ceny towaru/usługi.
OBSZAR
Przedsiębiorczość
Konsument świadomy społecznie oraz ekonomicznie, potrafiący identyfikować swoje realne potrzeby, dbający o środowisko oraz umiejący dokonać wyboru na podstawie jakości i ceny towaru/usługi.
OBSZAR
Budżet domowy oraz finanse publiczne
Konsument świadomy społecznie oraz ekonomicznie, potrafiący identyfikować swoje realne potrzeby, dbający o środowisko oraz umiejący dokonać wyboru na podstawie jakości i ceny towaru/usługi.

ODKRYJ POTENCJAŁ
W ŚWIECIE EKONOMII

To propozycja dla drużyny z każdej z metodyk. Stajesz przed możliwością zrealizowania w swoim środowiskiem harcerskim programu, który w ciekawy i rozwijający sposób pozwoli zdobyć nowe umiejętności przydatne w życiu. Jednocześnie zapewniam Cię, że będzie do ciekawa przygoda, w której nie ma nudy.

Wydział Wychowania Ekonomicznego GK ZHP wraz z Warszawskim Instytutem Bankowości, przygotowały dla Ciebie kompleksową propozycję programu dla Twojej drużyny!

Otrzymujesz do dyspozycji:

  • Poradnik, który tłumaczy kadrze jak wyruszyć w tą przygodę z drużyną.
  • Pakiet gotowych 20 zbiórek, gier, form dyskusyjnych, inspiracji. Każda metodyka to pięć gotowych propozycji, z opisem pomysłu, konspektem i gotowymi załącznikami.
  • Dwie książki w wersji elektronicznej:
- wydane na bazie książki Janusza Korczaka „Przygody przedsiębiorczego Dżeka”,
- książka prof. Witolda M.Orłowskiego „Ekonomia dla ciekawych czyli co zeznał porwany profesor”
  • Komiks oraz materiał do kolorowania dla zuchów
Możesz też uzupełnić ten pakiet o inspiracje ze strony: https://porwaniprzezekonomie.pl/ oraz materiały na tej stronie.
Możesz też uzupełnić ten pakiet o inspiracje ze strony: https://porwaniprzezekonomie.pl/ oraz materiały na tej stronie.

Partnerzy

WSPÓLNIE DLA HARCERSKIEJ MISJI

Twoje wsparcie, nasza siła!

Numer KRS do dobrowolnego przekazania 1,5% dla Chorągwi Wielkopolskiej ZHP

0000266321

CZY WIESZ, ŻE...

Gdyby wszyscy harcerze zamieszkali w jednym mieście, byłoby ono wielkości Kalisza.
Przejdź do treści